Sevindik, 2293/2 sokak No:2, 20020 Denizli   (0258) 371 01 00

STAR STOP TEKNOLOJİSİ

Start-stop sistemleri motoru otomatik olarak kapatıp tekrar çalıştırarak, rölanti süresini kısaltır ve dolayısıyla da yakıt tüketimini ve emisyonu düşürür. Üreticilerin büyük çoğunluğu, üretim hattından çıkan start-stop işlevli araçlarına VARTA® akülerini monte etmeyi tercih eder.

Akü arabanın kalbidir. Marştan devamlı çalışan elektrikli araç sistemlerine ve araç içi eğlence sistemlerine kadar her şeyi çalıştıran odur. Start-stop sürecinde akü tüm diğer özelliklere devamlı olarak güç gönderir. Bu akülerin sadece arabayı başlatmaktan daha fazlasını yapması gerekir. İşte bu yüzden, AKÜ aracınızın KALBİDİR.

Günümüzde yeni arabaların çoğunda start-stop özelliği bulunmaktadır. Biz de bu yüzden start-stop işlevine sahip iki yenilikçi VARTA® aküsü geliştirdik: Rejeneratif frenleme sistemi olan gelişmiş start-stop özellikli araçlar için AGM teknolojisine sahip VARTA® Silver Dynamic ile geleneksel start-stop işlevli araçlar için EFB teknolojisine sahip Blue Dynamic.

Sürme ve Hızlanma

Araçlardaki modern enerji yönetim sistemleri, araç hızlanırken ve normal seyir şartlarında dinamo ile akü arasındaki bağlantıyı keser. Dolayısıyla motor tarafından üretilen enerjinin büyük bir kısmı aracın hareket ettirilmesinde kullanılmaktadır. Akünün şarj durumu önceden tanımlanmış belli bir sınırın altına indiğinde ise akü tekrar dinamoya bağlanmaktadır.

Aküden beklenen özellikler:

Akü deşarj ve yeniden şarj edilmekte ve bütün elektronik cihazları kendi başına enerji ile besleyebilmelidir.

Durma ve Motor Kapatma

Araç durdurulduğunda Start-Stop sistemi motoru otomatikman kapatır.

Aküden beklenen özellikler:

Akü tamamen deşarj olmuş durumda bile marş motoruna aracın motorunu çalıştırabilmeye yetecek kadar enerji verebilecek rezervlere sahip olmalıdır.

Sürme ve Hızlanma

Araçlardaki modern enerji yönetim sistemleri, araç hızlanırken ve normal seyir şartlarında dinamo ile akü arasındaki bağlantıyı keser. Dolayısıyla motor tarafından üretilen enerjinin büyük bir kısmı aracın hareket ettirilmesinde kullanılmaktadır. Akünün şarj durumu önceden tanımlanmış belli bir sınırın altına indiğinde ise akü tekrar dinamoya bağlanmaktadır.

Aküden beklenen özellikler:

Akü deşarj ve yeniden şarj edilmekte ve bütün elektronik cihazları kendi başına enerji ile besleyebilmelidir.